Webbsverige

Ikon

Listar nysläppta kampanjer, sajter och webbtjänster med Sverigekoppling

Eniro lanserar Sveriges största sök- och köpmotor för mobilen


Länk:
http://mobil.eniro.se
Kund: Eniro

Beskrivning av projektet:
Idag lanseras Sveriges största sök- och köpmotor, eniro.se, som Android applikation. Med nya eniro.se direkt i mobilen kan du söka efter relevant information om produkter, tjänster och inköpsställen. Oavsett var du befinner dig, i realtid och helt gratis. Eniro har därmed tagit ett stort steg närmare visionen att bli ”bäst på lokalt sök”.

Senare under veckan kommer applikationen även finns tillgänglig för iPhone. iPhone-versionen av Eniros nya mobilapplikation använder tekniken Augmented Reality, vilket innebär att du i realtid kan hålla upp mobilen framför dig och få en vy av verkligheten förstärkt med information i din omedelbara närhet (se bifogad bild).

Nya eniro.se har hittills ökat med över 40 %

I onsdags lanserade Eniro nya eniro.se. Lanseringen är en av de största i företagets historia och innebär att det blivit betydligt enklare hitta de företag som säljer en viss produkt eller tjänst.

Förutom en bättre funktionalitet och ny design, innehåller nya eniro.se avsevärt fler svenska företag och inköpsställen än tidigare. Sedan lanseringen i onsdags har antalet sökningar efter inköpsställen och företag på eniro.se ökat med över 40 %.

Filed under: Mobilt, ,

Lämna en kommentar

Om Webbsverige

Jag som startat bloggen heter Emil Ovemar. Webbsverige är ett fritidsprojekt. Du kan komma i kontakt med mig på dessa ställen:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Jag som numera driver bloggen tillsammans med Emil heter Christoffer Du Rietz. Här kan ni hitta och komma i kontakt med mig:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Webb durietzdesign.se


Jag som hjälper till att driva webbsverige tillsammans med Emil och Christoffer heter Thomas Krajewski. Du hittar mig här:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Webb krajewski.se


Även jag hjälper till att driva webbsverige. Mitt namn är Claudio Moyano och ni hittar mig här:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Webb claudio-moyano.se