Webbsverige

Ikon

Listar nysläppta kampanjer, sajter och webbtjänster med Sverigekoppling

Resursbank

ImageImageImage

 

Länk: www.resursbank.se

KUND: Resurs Bank

PROJEKT:
Resurs Bank har valt en plattform baserad på open source med WordPress som publiceringsverktyg för de publika delarna av webbplatsen.

– Så vitt jag vet är det Sveriges första WordPress sajt inom banksektorn säger Mats Byback, VD på 24HR i Malmö. Vi har från början konstruerat webbplatsen för att kunna användas från smarta mobiler och läsplattor, med så kallad ”responsive design”. Med denna satsning ligger Resurs Bank verkligen i framkant i sin bransch.

Projektet har i alla led från förstudie, behovsanalys, design och teknik genomförts av 24HR i ett nära samarbete med nyckelpersonal från Resurs Bank.

– Vår nya webbplats blir navet i all digital kommunikation, säger Olof Engvall, Kommunikationschef på Resurs Bank. Vi identifierade gemensamt med 24HR olika användarscenarier som skulle prioriteras och tillgodoses. Med den webbplats vi har nu tillgodoser vi betydligt fler målgrupper och behov än vi gjorde tidigare, och vi möter användaren där de vill, i chatten, i mobilen eller på deras iPad.

Ett viktigt mål var att öka möjligheterna för Resurs Bank att komma i dialog med sina kunder, då man strävar efter att erbjuda personlig service utöver det man vanligtvis får från en bank. Det har i projektet utvecklats flera funktioner för hjälp till självhjälp, bland annat genom ett fullt integrerat blankettarkiv och utöver de kontaktvägar man erbjuder via sociala medier finns nu också en chatt.

– Projektet har varit en rolig utmaning för oss på 24HR och vi ser fram emot fortsatt samarbete. Det är alltid roligt med kunder som vill mycket och vågar satsa.

BYRÅ: 24HR 
Projektledare: Mattias Fredriksson
Produktionsledare: Filip Lindqvist 
Konceptutvecklare: Kristoffer Fredriksson 
AD: Jesper Persson 
Arkitekt: Camilo Tapia 
Utvecklare: Jens Nilsson, Faddi Idris

 

Filed under: Mobilt, Responsive Design, , , ,

Lämna en kommentar

Om Webbsverige

Jag som startat bloggen heter Emil Ovemar. Webbsverige är ett fritidsprojekt. Du kan komma i kontakt med mig på dessa ställen:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Jag som numera driver bloggen tillsammans med Emil heter Christoffer Du Rietz. Här kan ni hitta och komma i kontakt med mig:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Webb durietzdesign.se


Jag som hjälper till att driva webbsverige tillsammans med Emil och Christoffer heter Thomas Krajewski. Du hittar mig här:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Webb krajewski.se


Även jag hjälper till att driva webbsverige. Mitt namn är Claudio Moyano och ni hittar mig här:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Webb claudio-moyano.se