Webbsverige

Ikon

Listar nysläppta kampanjer, sajter och webbtjänster med Sverigekoppling

Evolin

LÄNK
http://www.evolutionoflinen.com

KUND
Duni AB

BYRÅ
Pyramid Communication AB

Strategi: Micco Grönholm
Projektledning: Lisa Skarp
Art Director: Henrik Stierna
Copywriter: Jason Ross
Webdesign: Mikael Olsson
Programmering: Arvid Kandell, Simon Persson, Daniel Söderberg
Teknik/360-filmning: Yellowbird, Nederländerna

PROJEKT
Duni har utvecklat ett helt nytt material som ska ge restauratörer ett alternativ
till linnedukar. Det ser ut som linne och känns som linne, men är ett
pappersmaterial.

Vi har döpt det till Evolin, evolution of linen. För att Evolin inte ska avfärdas
som ”ännu en pappersprodukt från Duni” baseras kommunikationsstrategin på att

1. använda etablerade kockar/restauratörer som ambassadörer/referenser som får
använda och uttala sig om fördelarna. Vi ”lånar” alltså deras goda renommé tills
Evolin är tillräckligt etablerat för att bära sitt eget.

2. etablera en egen kategori. Den målgrupp vi vänder oss mot har på ett eller annat
sätt valt bort pappersprodukter, och istället för att övertyga dem om motsatsen ger
vi dem ett nytt alternativ till linne.

Målgruppen vi primärt vänder oss mot är restauratörer med entreprenöranda som idag
använder linne, men gärna provar nytt.

Med kampanjsiten vill vi visa alla fördelar som restauratörer, personal och gäster
upplever med Evolin. Med hjälp av 360-graders film har vi skapat en virtuell
restaurang där man kan få en inblick i hur Evolin löser olika situationer för både
personal och gäster.

Filed under: iPad, Kampanj, Kampanjer, Sajter

Lämna en kommentar

Om Webbsverige

Jag som startat bloggen heter Emil Ovemar. Webbsverige är ett fritidsprojekt. Du kan komma i kontakt med mig på dessa ställen:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Jag som numera driver bloggen tillsammans med Emil heter Christoffer Du Rietz. Här kan ni hitta och komma i kontakt med mig:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Webb durietzdesign.se


Jag som hjälper till att driva webbsverige tillsammans med Emil och Christoffer heter Thomas Krajewski. Du hittar mig här:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Webb krajewski.se


Även jag hjälper till att driva webbsverige. Mitt namn är Claudio Moyano och ni hittar mig här:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Webb claudio-moyano.se