Webbsverige

Ikon

Listar nysläppta kampanjer, sajter och webbtjänster med Sverigekoppling

GB Glace


Länk: http://www.gb.se
Kund: Unilever Sverige AB

Byrå: Wly™ Communications

Arbetsgrupp: Wly™:
Jessica Broman, AD/Illustratör
Adam Radi, AD-assistent
Anna Blomdahl, Copy/kreatör
Daniel Wångsten, Copy/kreatör
Kim Gustafsson, Projektledare/krea

Plattform, teknik, WordPress: Odd Alice
Arbetsgrupp Odd Alice:
Thord Daniel Hedengren
Malin Jonsson

Arbetsgrupp GB Glace:
Martin Sandén
Fredrik Larsson

Beskrivning:
I samband med att GB börjar leverera årets glassar till butikerna passar de på att visa upp sin nya webbkostym. – Vi ville, givetvis, ha en nutidsanpassad webbplats. Samtidigt utmanade vi webbyrån att få vår nya look att sticka ut och skilja sig från mängden, säger Martin Sandén, Brand Manager, GB Glace.

Bakom GB:s nya webbplats står den Halmstadbaserade webbyrån Wly som förra året bland annat släppte Findus.se och i år alltså lanserar GB i Sverige och Finland samt Frisko i Danmark. Exempel på andra kunder Wly arbetat med är Atlas Copco, TV4, Carlsberg, Malaco, Lipton, Becel med flera.
– GB har varit fantastiska att jobba med, de har vågat prova nya grepp och har visat stor hängivenhet i allt vi gjort. Tillsammans har vi skapat en webbplats som skiljer sig från övriga branschen. Vi har verkligen satt glassen i fokus, både i fotografisk och illustrerad form. Mer glass och mindre kosmetika. Oavsett hur produkterna presenteras ska man bli sugen på att äta glass. Där tycker jag vi har lyckats väl. Sen är det roligt att käka glass. Det är en glädjestund du delar med dina vänner. Detta återspeglas på den nya webben.
Vi ville erbjuda GB en skräddarsydd lösning i WordPress. Vi valde därför att arbeta med Odd Alice, enligt oss de bästa i branschen, avslutar Kim Gustafsson på Wly.

Thord Daniel Hedengren, Odd Alice, utvecklar resonemanget kring WordPress.

– Det är uppfriskande att se varumärken som GB och Frisko välja öppen källkod i allmänhet och WordPress i synnerhet. På ett mer tekniskt plan har vi tagit det bästa med WordPress för att erbjuda den funktionalitet som behövs på så här stora sidor, något som ytterligare bevisar hur flexibel publiceringsplattform det faktiskt är.

Den nylanserade webbplatsen med transparens mot konsumenterna och närvaro i sociala medier är det första steget i GB:s satsning inom de digitala kanalerna. Under året kommer GB att bygga ut sin webb med fler aktiviteter, tävlingar och ytterligare mervärden för sina besökare.

Postat i:Sajter, ,

2 Responses

  1. […] Daniel Hedengren utvecklar resonemanget kring WordPress i en release: – Det är uppfriskande att se varumärken som GB och […]

  2. Erik skriver:

    Det är lite oväntat att man inte trots den extremt höga sidan lyckas visa alla produkterna samtidigt. Istället har alla kategorier (trots att en del bara har en produkt) sidoscroll. Det finns inget sätt att se alla glasspinnar samtidigt vilket glasskartan i butik lyckas med. Vissa fina detaljer men överlag en ganska konstig design kan jag tycka.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

Om Webbsverige

Jag som startat bloggen heter Emil Ovemar. Webbsverige är ett fritidsprojekt. Du kan komma i kontakt med mig på dessa ställen:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Jag som numera driver bloggen tillsammans med Emil heter Christoffer Du Rietz. Här kan ni hitta och komma i kontakt med mig:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Webb durietzdesign.se


Jag som hjälper till att driva webbsverige tillsammans med Emil och Christoffer heter Thomas Krajewski. Du hittar mig här:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Webb krajewski.se


Även jag hjälper till att driva webbsverige. Mitt namn är Claudio Moyano och ni hittar mig här:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Webb claudio-moyano.se

Tipsa

Webbsverige samlar nya sajter, kampanjer och webbtjänster med Sverigeanknytning. Tipsa gärna!
Webbsverige presenterar: Webbfredag

Webbsverige på Twitter

%d bloggare gillar detta: