Webbsverige

Ikon

Listar nysläppta kampanjer, sajter och webbtjänster med Sverigekoppling

KF Gymnasiet

Länkwww.kfgymnasiet.se
Projekt: KF Gymnasiets nya webbplats
Kund: KF Gymnasiet

Byrå: Awkward

Beskrivning av projektet
KF Gymnasiet ligger centralt beläget vid Mariatorget på Södermalm i Stockholm. De erbjuder två program som båda är profilerade mot ledarskap och affärsutveckling; handelsprogrammet och ekonomiprogrammet. Detta är något som är unikt för KF Gymnasiet.

Idag är konkurrensen hård om eleverna i Stockholm och KF Gymnasiet kände att de måste få ut sitt budskap bättre för att ha en chans i framtiden. Och ett steg i den riktningen var att omarbeta deras webbplats. Med webbplatsen vill de förmedla och styrka budskapet om att KF Gymnasiet är det självklara valet för elever intresserade av en framtid inom handel och ekonomi.

Awkward har tillsammans med KF Gymnasiet omarbetat innehållstrukturen samt tagit fram och implementerat en modern och stilren design som kommunicerar skolans budskap på ett effektivt sätt. Ny webbplats byggd på WordPress 3.

Arbetsgrupp
Joakim Strandell – Digital Director
Dennis Phang – Art Director
Anders Svensson som Developer

Postat i:Övrigt, Sajter, ,

2 Responses

  1. Tommy Skott skriver:

    Jag gillar den stora och luftiga huvudmenyn, att personen växer ut ur bilden uppåt, tonas nertill, vilket gör att man inte behöver ha en hård kant. Nice att spotarna/puffarna överlappar, dock känner jag att mer tid hade kunnat läggas på just dessa och det stora blocket undertill. Känns tråkiga. Kul med den badebollinspirerade loggan.

Kommentera

Om Webbsverige

Jag som startat bloggen heter Emil Ovemar. Webbsverige är ett fritidsprojekt. Du kan komma i kontakt med mig på dessa ställen:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Jag som numera driver bloggen tillsammans med Emil heter Christoffer Du Rietz. Här kan ni hitta och komma i kontakt med mig:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Webb durietzdesign.se


Jag som hjälper till att driva webbsverige tillsammans med Emil och Christoffer heter Thomas Krajewski. Du hittar mig här:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Webb krajewski.se


Även jag hjälper till att driva webbsverige. Mitt namn är Claudio Moyano och ni hittar mig här:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Webb claudio-moyano.se

Tipsa

Webbsverige samlar nya sajter, kampanjer och webbtjänster med Sverigeanknytning. Tipsa gärna!
Webbsverige presenterar: Webbfredag

Webbsverige på Twitter