Webbsverige

Ikon

Listar nysläppta kampanjer, sajter och webbtjänster med Sverigekoppling

HOW HETERO? – THE PREJUDICED PLAYLIST

Länk: http://ourwork.se/heterobanner2/
Kund: STOCKHOLM PRIDE
Byråer, produktions- och teknikbolag inblandade
ÅKESTAM HOLST

Beskrivning av projektet
I en tidigare Pride kampanj gjorde vi ett test där man kunde analysera sina låtlistor för att få veta hur hetero man är. Alla listor sparades i en databas som resulterade i över 100 000 låtlistor mellan 0 och 100 procent. Så varför inte vända på det? Därför tog vi fram en banner där du själv kan välja vilken ”heteronivå” av musik du vill lyssna på. Syftet är att få människor att reflektera över alla oskrivna regler som finns över hur en ”riktig” kvinna och man ska vara.

Arbetsgrupp
Martin Cedergren    Åkestam Holst    Creative Director
Kalle Åkestam    Åkestam Holst    Copywriter
Yvan Archimbaud    Åkestam Holst    Art Director
Monica Born    Åkestam Holst    Copywriter
Lars Baecklund    Åkestam Holst    Art Director
Joakim Labraaten    Åkestam Holst    Copywriter
Fredrik Widén    Åkestam Holst    Account Director
Bella Lagerquist    Åkestam Holst    Account Manager
Ellinor Bjarnolf    Åkestam Holst    Web Producer
Jessica W Sandberg    Stockholm Pride    Marketing Director
Claes Nyberg    Stockholm Pride    Marketing Director
Thomson Interactive    Production Agency

Postat i:Övrigt, Banner, Kampanj, ,

Kommentera

Om Webbsverige

Jag som startat bloggen heter Emil Ovemar. Webbsverige är ett fritidsprojekt. Du kan komma i kontakt med mig på dessa ställen:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Jag som numera driver bloggen tillsammans med Emil heter Christoffer Du Rietz. Här kan ni hitta och komma i kontakt med mig:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Webb durietzdesign.se


Jag som hjälper till att driva webbsverige tillsammans med Emil och Christoffer heter Thomas Krajewski. Du hittar mig här:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Webb krajewski.se


Även jag hjälper till att driva webbsverige. Mitt namn är Claudio Moyano och ni hittar mig här:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Webb claudio-moyano.se

Tipsa

Webbsverige samlar nya sajter, kampanjer och webbtjänster med Sverigeanknytning. Tipsa gärna!
Webbsverige presenterar: Webbfredag

Webbsverige på Twitter