Webbsverige

Ikon

Listar nysläppta kampanjer, sajter och webbtjänster med Sverigekoppling

GREAT WORKS OCH APEGROUP SKAPAR IPAD-APP ÅT ABSOLUT VODKA.

 

Länk: Drinkspiration Home Edition

– Den perfekta appen för hemmafesten är redan topprankad i svenska och amerikanska App Store.

I dagarna lanserades Drinkspiration Home Edition by ABSOLUT – den perfekta appen för hemmafesten. Drinkspiration Home Edition, som kan laddas ned gratis från App Store, innehåller mer än 3000 drinkrecept, och kuggar in i Absoluts digitala ekosystem för drinkar, som består av absolutdrinks.com och Drinkspiration Bar Edition för iPhone och Android-telefoner.

Sedan lanseringen den 25 november har Drinkspiration Home Edition klättrat upp i toppskiktet som mest “New & Noteworthy” i amerikanska App Stores Lifestyle-kategori (i tisdags kväll var appen 4:a) och appen är för närvarande 2:a i svenska App Stores lifestyle-kategori.

Kärnan i Drinkspiration Home Edition består av ‘Drink Collections’, drinksamlingar med favoritdrinkar som användaren kan skapa inför en fest. Drinksamlingarna, som kan liknas vid musikspellistor, kan antingen skapas utifrån någon av Absolut inspirations-drinksamlingar, eller genom att använda den visuella sökfunktionen. Samlingarna går även att dela med sig av på absolutdrinks.com, Facebook och Twitter. Drinkspiration Home Edition hjälper även användaren i festplaneringen med inköpslistor, steg-för-steg-instruktioner och drinkmenyer samt att den kan slumpa fram drinkar om fantasin tryter.

”Efter succén med Drinkspiration Bar Edition för iPhone, som blev en av förra sommarens mest nedladdade applikationer, var nästa naturliga steg att använda hemma-bartendern. Efter mer än ett halvårs arbete har vi tillsammans med Absolut skapat en av de mest ambitiösa iPad-applikationer som skapats för ett varumärke”, säger Ted Persson, Chief Creative Officer på Great Works.

Drinkspiration Home Edition är skapad av Great Works, Apegroup, 24HR, Kongotec och Unestablished.

Drinkspiration Home Edition kommer att lanseras med en digitalt ledd kampanj USA producerad av Great Works Stockholm- och  New York-kontor.

För mer information, kontakta:
Ted Persson
Chief Creative Officer, Great Works
+46 709 922 632, ted@greatworks.com

Arbetsgrupp:

Kund (The Absolut Company):
Fredrick Tallroth, Senior Interactive Manager
Marco Guzman, Interactive Manager
Fredrik Thorsén. Manager Marketing Solutions & Interactive
Creative agency and design: Great Works, Design (Absolut Collections): Unestablished,
Animation: Kongotec, Music: Jonas Quant, Bartender: Jimmy Dymott, Photographer:
Emil Larsson, Copywriter: Kristoffer Triumf, Developers: Apegroup,
Back end development: 24HR, PR Support: Jung

 

 

Postat i:Mobilt, , , , , ,

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

Om Webbsverige

Jag som startat bloggen heter Emil Ovemar. Webbsverige är ett fritidsprojekt. Du kan komma i kontakt med mig på dessa ställen:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Jag som numera driver bloggen tillsammans med Emil heter Christoffer Du Rietz. Här kan ni hitta och komma i kontakt med mig:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Webb durietzdesign.se


Jag som hjälper till att driva webbsverige tillsammans med Emil och Christoffer heter Thomas Krajewski. Du hittar mig här:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Webb krajewski.se


Även jag hjälper till att driva webbsverige. Mitt namn är Claudio Moyano och ni hittar mig här:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Webb claudio-moyano.se

Tipsa

Webbsverige samlar nya sajter, kampanjer och webbtjänster med Sverigeanknytning. Tipsa gärna!
Webbsverige presenterar: Webbfredag

Webbsverige på Twitter

%d bloggare gillar detta: