Webbsverige

Ikon

Listar nysläppta kampanjer, sajter och webbtjänster med Sverigekoppling

TheFeed

Namn: The Feed
Kund: internt projekt på Ocean Observations
Arbetsgrupp:
Idé och grafisk design: Max Rudberg & Sebastian Evans
Programmering: Christoffer Ahlbin
Creative direction: Björn Eriksson
Interaktionsdesign: Jenny Sundén & Tom Airaksinen
Copy: Sarah Tollefson
HTML-utveckling: Joachim Widén
Beskrivning: iPad är den bästa plattan på marknaden för avkoppling och underhållning och en stor inbyggd fördel är att du kan fokusera på en sak åt gången – med The Feed vill vi göra det lika behagligt och underhållade att konsumera innehåll från RSS-flöden. I The Feed är läsvyn i centrum, med ordentligt med plats för text och bild, så att läsningen inte störs av kolumner med navigering. Du kan scrolla eller använda pilarna för att komma till nästa artikel. Valet av källa eller mapp är placerat i ett filter som man kommer åt genom ett tryck. Du kan även få en överblick och se flera rubriker samtidigt med hjälp av zoom-knappen. I det här läget kan du även markera en intressant artikel som du vill läsa senare med knappnålen (markera som oläst) eller stjärnan (gör till favorit). Du behöver ett Google Reader-konto och en iPad, sedan är det bara att synka källor och börja läsa!

Postat i:Övrigt, Kampanj, Mobilt, Sajter, Webbtjänster, , ,

Kommentera

Om Webbsverige

Jag som startat bloggen heter Emil Ovemar. Webbsverige är ett fritidsprojekt. Du kan komma i kontakt med mig på dessa ställen:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Jag som numera driver bloggen tillsammans med Emil heter Christoffer Du Rietz. Här kan ni hitta och komma i kontakt med mig:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Webb durietzdesign.se


Jag som hjälper till att driva webbsverige tillsammans med Emil och Christoffer heter Thomas Krajewski. Du hittar mig här:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Webb krajewski.se


Även jag hjälper till att driva webbsverige. Mitt namn är Claudio Moyano och ni hittar mig här:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Webb claudio-moyano.se

Tipsa

Webbsverige samlar nya sajter, kampanjer och webbtjänster med Sverigeanknytning. Tipsa gärna!
Webbsverige presenterar: Webbfredag

Webbsverige på Twitter

