Webbsverige

Ikon

Listar nysläppta kampanjer, sajter och webbtjänster med Sverigekoppling

Eniros box

Projekt: Eniros box
Länk: www.eniro.se/boxen
Kund:
Eniro
Byrå: DDB Stockholm

Arbetsgrupp:
Client Director: Jerker Fagerström
Produktionsledare: Cattis Håkansson
Planner: Patrik Ronström
Producent: Emil Tavassoli
Art Director: Tomas Jonsson
Copywriter: Tove Eriksson Hillbom
Webdesign: KJ Vogelius
Flash: Joel Blanco Berg
Tecnical Director: Andreas Fabbe

Eventbyrå: RegiEvent

 

Från pressreleasen:

I morse klockan 08.00 placerade Sveriges största köp- och sökmotor, eniro.se, en stor gul box på Sergels Torg i Stockholm. I boxen har Eniro gömt en hemlig produkt. Den som gissar vad boxen innehåller, vinner produkten. Deltaga i tävlingen gör man genom att gå in på kampanjsajten www.eniro.se/boxen eller genom att besöka Sergels Torg. Alla gissningar publiceras i realtid via en monitor på boxen som även kan följas live via kampanjsajtens webbkamera. Så snart någon gissat rätt kommer boxen avtäckas och en vinnare utses.

Då kampanjen fokuserar på sociala medier kommer dagligen nya ledtrådar presenteras via reklam på Spotify samt via Facebookgruppen eniro.se. Kampanjen som tagits fram av Eniro i samarbete med reklambyrån DDB Stockholm pågår till och med tisdag.

Jonas Dahlquist, marknadschef för Eniro Sverige.

”Målet med kampanjen är att visa att nya eniro.se gör det enklare än någonsin att hitta inköpsställen för den produkt eller tjänst som du söker, oavsett om det handlar om en Stiga gräsklippare, en Sony Ericsson-telefon eller en hårförlängning”

Jerker Fagerström, projektledare på DDB.

”Jag tycker att vi genom kampanjen har lyckats visa vilken sorts tjänst nya eniro.se faktiskt är. Självklart är det också en extra utmaning att arbeta i gränslandet mellan fysiska ting och sociala medier”

Ansvariga för projektet får gärna återkomma med information om vilka som varit inblandade i projektet samt mera information om arbetet med kampanjen.

Postat i:Banner, Kampanj, Kampanjer, Webbtjänster, , ,

8 Responses

  1. Freddie Winger skriver:

    Iphone

  2. Erka skriver:

    ripoff…

  3. Thomas skriver:

    Rip off från vart vore kul att veta och när.

  4. Anne skriver:

    Posten har juh nyligen haft en liknande kampanj där man skulle gissa vad som fanns i olika paket och gissade man rätt fick behålla innehållet.

  5. adada skriver:

    EN RIKTIGT FIN BÅT!!!!!!!!!!!!!!!!

  6. Johan skriver:

    @Anne Postens kampanj släpptes för kanske 3 veckor sedan. En kampanj som den här tar inte 3 veckor att göra. Det kan jag lova dig. Det är inte rip off, i alla fall inte på den kampanjen, det är otur.

  7. Anton D skriver:

    Vem tror på fullaste allvar att man planerade och startade den här kampanjen på 3 veckor?

  8. Staffan Drevler skriver:

    Innehållet i den gula boxen är: En Japansk bil.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

Om Webbsverige

Jag som startat bloggen heter Emil Ovemar. Webbsverige är ett fritidsprojekt. Du kan komma i kontakt med mig på dessa ställen:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Jag som numera driver bloggen tillsammans med Emil heter Christoffer Du Rietz. Här kan ni hitta och komma i kontakt med mig:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Webb durietzdesign.se


Jag som hjälper till att driva webbsverige tillsammans med Emil och Christoffer heter Thomas Krajewski. Du hittar mig här:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Webb krajewski.se


Även jag hjälper till att driva webbsverige. Mitt namn är Claudio Moyano och ni hittar mig här:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Webb claudio-moyano.se

Tipsa

Webbsverige samlar nya sajter, kampanjer och webbtjänster med Sverigeanknytning. Tipsa gärna!
Webbsverige presenterar: Webbfredag

Webbsverige på Twitter

%d bloggare gillar detta: