Webbsverige

Ikon

Listar nysläppta kampanjer, sajter och webbtjänster med Sverigekoppling

SBAB – Värdeguiden

Länk: http://kampanj.sbab.se/vardeguiden/

Byrå: Ottoboni & Start Communication

Kund: SBAB

Markus Blomkvist på Ottoboni:

Värdeguiden är en digital tjänst där besökaren fyller i en rad fakta om sitt eget eller annat boende. Snabbt och enkelt får besökaren direkt en indikation på försäljningsvärdet. Väljer man att fullfölja alla steg i tjänsten får man en än mer tillförlitlig värdering skickad till sig per mail. Den slutliga värderingen ger även information om vald kommun så som medianpriser för olika bostadstyper, folkmängd, åldersfördelning och skattesats.

Ottoboni påbörjade samarbetet med SBAB redan i juni 2009. Ottoboni står för koncept, design och teknisk utveckling av Värdeguiden.

Mer om kampanjen på Resumé

Arbetsgrupp Ottoboni
Jonas Arenius – Koncept
Johan Elford – AD
Simon Nkangi – Klientprogrammering
Daniel Skantze – Systemutveckling
Martina Sundling – Projektledare

Arbetsgrupp Start Communication
Håkan Rosenlind (copy/cd)
Ola Westher (AD Digital)
Lolo Björnham (produktionsledare)
Claes Broström (Projektledare)
Bannerproduktion (Wisely)
Reklamfilm (Digipunk)
Ljud (TMP)

Filed under: Kampanjer, , ,

Lämna en kommentar

Om Webbsverige

Jag som startat bloggen heter Emil Ovemar. Webbsverige är ett fritidsprojekt. Du kan komma i kontakt med mig på dessa ställen:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Jag som numera driver bloggen tillsammans med Emil heter Christoffer Du Rietz. Här kan ni hitta och komma i kontakt med mig:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Webb durietzdesign.se


Jag som hjälper till att driva webbsverige tillsammans med Emil och Christoffer heter Thomas Krajewski. Du hittar mig här:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Webb krajewski.se


Även jag hjälper till att driva webbsverige. Mitt namn är Claudio Moyano och ni hittar mig här:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Webb claudio-moyano.se