Länk: http://kampanj.sbab.se/vardeguiden/
Byrå: Ottoboni & Start Communication
Kund: SBAB
Markus Blomkvist på Ottoboni:
Värdeguiden är en digital tjänst där besökaren fyller i en rad fakta om sitt eget eller annat boende. Snabbt och enkelt får besökaren direkt en indikation på försäljningsvärdet. Väljer man att fullfölja alla steg i tjänsten får man en än mer tillförlitlig värdering skickad till sig per mail. Den slutliga värderingen ger även information om vald kommun så som medianpriser för olika bostadstyper, folkmängd, åldersfördelning och skattesats.
Ottoboni påbörjade samarbetet med SBAB redan i juni 2009. Ottoboni står för koncept, design och teknisk utveckling av Värdeguiden.
Mer om kampanjen på Resumé
Arbetsgrupp Ottoboni
Jonas Arenius – Koncept
Johan Elford – AD
Simon Nkangi – Klientprogrammering
Daniel Skantze – Systemutveckling
Martina Sundling – Projektledare
Arbetsgrupp Start Communication
Håkan Rosenlind (copy/cd)
Ola Westher (AD Digital)
Lolo Björnham (produktionsledare)
Claes Broström (Projektledare)
Bannerproduktion (Wisely)
Reklamfilm (Digipunk)
Ljud (TMP)
Filed under: Kampanjer, ottoboni, sbab, Start Communication