Webbsverige

Ikon

Listar nysläppta kampanjer, sajter och webbtjänster med Sverigekoppling

Sneakermania

Länk: www.stadium.se & sneakers.stadium.se

Byrå: NOC Webbyrå och Stadium Communications

Kund: Stadium

André Skagervik, Web Communications Manager på Stadium

Sneakermania!
Nu är det dags för Sneakermania på Stadium. Grundén med årets webbkampanj utgår från att påvisa vår mångfald inom sneakersområdet samtidigt som vi bjuder in målgruppen att utforska vårt sortimentet på ett innovativt vis och lekfullt vis. På stadium.se, stadium.dk och stadium.fi, har vi i samband med kampanjen gjort en takeover av startsidorna där vi presenterar vårt breda sortiment såväl sett till modeller, som till färger, storlekar, skosnören, varumärken, med mera.

Sneakertestet – hur bra koll har du på dina vänners stil?
För att dra nytt av målgruppens stora engagemang inom sneakersområdet har vi tagit fram en aktivitet som syftar till att stimulera spridningen av vårt kampanjbudskap. I vårt sneakertest kommer användarna att kunna utforska vårt sortiment via den snurra som känns igen från vår reklamfilm, samt även kunna välja ut sneakers åt sina Facebook-vänner och med detta få en uppfattning av hur bra koll man egentligen har på sina vänners stil. När man taggat sin utvalda kompis med en specifik sko får denna en direktlänk på Facebook, där han eller hon ombeds gissa vilken sko som valts samt även tycka till om valet! ”Best friends forever, bromance, or a love match made in heaven”?
http://sneakers.stadium.se

Kampanjen rullar fullt ut i samtliga tre länder från och med torsdag (11/3), och förhoppningen är att sneakertestet skall leva under en lång period och finnas tillgänglig för de sneakersintresserade under hela året. I samband med kampanjlanseringen har vi även tagit fram Spotify-spellistor där vi samlat musiktips för olika sneakerstyper. Allt för att skapa en komplett användarupplevelse inom sneakersområdet.

Join the movement.

Postat i:Kampanjer, , ,

One Response

  1. Tommy Skott skriver:

    Gillar idén med den roterande plattan! Sättet som skor och pris presenteras på är väldigt snyggt. Roliga tillägg som en melon och rubikskub förgyller allt med lite humor.

    Ett vettigt sätt att integrera Facebook med en kampanj.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

Om Webbsverige

Jag som startat bloggen heter Emil Ovemar. Webbsverige är ett fritidsprojekt. Du kan komma i kontakt med mig på dessa ställen:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Jag som numera driver bloggen tillsammans med Emil heter Christoffer Du Rietz. Här kan ni hitta och komma i kontakt med mig:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Webb durietzdesign.se


Jag som hjälper till att driva webbsverige tillsammans med Emil och Christoffer heter Thomas Krajewski. Du hittar mig här:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Webb krajewski.se


Även jag hjälper till att driva webbsverige. Mitt namn är Claudio Moyano och ni hittar mig här:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Webb claudio-moyano.se

Tipsa

Webbsverige samlar nya sajter, kampanjer och webbtjänster med Sverigeanknytning. Tipsa gärna!
Webbsverige presenterar: Webbfredag

Webbsverige på Twitter

%d bloggare gillar detta: