Webbsverige

Ikon

Listar nysläppta kampanjer, sajter och webbtjänster med Sverigekoppling

Telenor testar mobila vanor

Länk: www.telenor.se/mobiltest

Byrå: Garbergs, Acne Production

Hur ser dina mobila vanor ut? Det är frågan som ligger i fokus i Telenors nya kampanj. Genom ett test utformat tillsammans med en expertpanel kan man testa sina mobila vanor i vår allt mer uppkopplade värld.

Idag erbjuds en uppsjö mobila möjligheter som hjälper till att sudda ut gränsen mellan jobb och fritid. Med hjälp av mobiltelefon och mobilt bredband kan man hantera sin vardag på ett helt annat sätt än tidigare. I kampanjen lyfts också Telenors obegränsade erbjudanden till familjer och företag.

Kampanjen bygger på ett test av mobila vanor där bland annat folkvettsexperten Magdalena Ribbing och psykolog Lars Joelson ger tips.

I kampanjen ingår även TV-reklam, print, webb och utomhus. Filmerna är regisserade av Johan Renck och är uppbyggda kring Daft Punks låt Technologic. Kampanjen pågår under perioden mars till maj.

Arbetsgrupp på Garbergs
Projektledare: Joakim Landin
Produktionsledare: Lotta Thunved
AD: Johan Wilde och Mattias Dahlqvist
Copy: Johan van der Schoot och Olle Nordell
Byråproducent: Annika Witkowska
Web Director: Bjarne Melin
Grafisk formgivare: Beatrice Sztanska

Fotograf annonser och butik: Henrik Bonnevier/Agent Bauer

Arbetsgrupp på Telenor: Magnus West och Fredrik Burman

Web: Acne Production

PS. Tar gärna emot mera info, särskilt om webbproduktionen och arbetsgrupp hos Acne Production. Tack!

Advertisements

Postat i:Kampanjer, ,

4 Responses

  1. Peter skriver:

    Sjukt drygt att man måste sitta och lyssna på en berättarröst. Jag orkade bara svara på ett par frågor innan jag tröttnade.
    Har man inget ljud från datorn lär det bli ännu drygare.

    Sen borde den nog inte kräva Flash med tanke på att många kanske svarar på enkäten via sin mobil..

    I övrigt såg det ut som en välgjord kampanj.

  2. Håller med. Riktigt bra koncept och snygga detaljer. Facebook-integrationen och användandet av telefonnummret för at ringa upp är klockrena idéer.

    Men som du säger. Det här är nätet och man orkar inte sitta och lyssna på en berättarröst utan möjlighet att avancera i frågorna. Sen har ju F&B och FI bevisat att man kan göra dessa saker hur bra som helst utan Flash (http://www.alkoholprofilen.se/). Dock är det förmodligen enklare i Flash så frågan om det är värt det ur budgetsynpunkt.

    Allt som allt bra jobb men skulle man bara addera mölighet att snabbköra igenom testet hade de vunnit väldigt mycket. Fråga till Garbergs: Är Analytics påkopplat för att mäta hur många som hoppar av vid respektive fråga?

  3. Birger skriver:

    humor på högsta nivå! att svara på den där enkäten tillhör definitivt inte de saker vi gör med våra mobiler

  4. Bunny skriver:

    Jag tycker de borde testa sin personal som kastar ut kunderna!

    Secret shoppers kanske vore något…

    http://katidis.wordpress.com/2009/11/24/utkastad-fran-telenor/

    Mvh

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

Om Webbsverige

Jag som startat bloggen heter Emil Ovemar. Webbsverige är ett fritidsprojekt. Du kan komma i kontakt med mig på dessa ställen:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Jag som numera driver bloggen tillsammans med Emil heter Christoffer Du Rietz. Här kan ni hitta och komma i kontakt med mig:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Webb durietzdesign.se


Jag som hjälper till att driva webbsverige tillsammans med Emil och Christoffer heter Thomas Krajewski. Du hittar mig här:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Webb krajewski.se


Även jag hjälper till att driva webbsverige. Mitt namn är Claudio Moyano och ni hittar mig här:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Webb claudio-moyano.se

Tipsa

Webbsverige samlar nya sajter, kampanjer och webbtjänster med Sverigeanknytning. Tipsa gärna!
Webbsverige presenterar: Webbfredag

Webbsverige på Twitter

%d bloggare gillar detta: