Webbsverige

Ikon

Listar nysläppta kampanjer, sajter och webbtjänster med Sverigekoppling

lowebrindfors.se (Lowe Brindfors)

lowebrindfors.se (Lowe Brindfors)

Länk: http://www.lowebrindfors.se

Byrå: Lowe Brindfors

Brindfors har en ny sajt!

Postat i:Sajter,

25 Responses

  1. Mattias skriver:

    Hej hej RGB6 – 3 år senare.

  2. Birger skriver:

    hej hej vi kan ingenting om webb. är de någon på LB som på riktigt tror att man surfar sajter som man läser annonser? Inga länkar till nyheter eller uppdrag, ingen copy-paste-möjlighet, fan inte ens går det att mejla till dem. man får faxa till telefonnumret, antar jag. klicka på det för å ringa går inte heller, man får ingen kontaktinfo alls om man kommer via iphone eller liknande. om möjligt ännu sämre sajt än F&B:s.

  3. tab skriver:

    Snyggt, men jag undrar hur gemet som håller upp filmen sitter fast🙂

  4. Joakim skriver:

    Hej hej, vi kan snarare ganska mycket om webb. Däremot skiter vi i om du inte kan copy pastea texten, faxa till vårt telefonnummer eller skicka vidare våra filmer.

  5. Jonas skriver:

    Gillade den här som dök upp idag

    Lowe Brindfors Copy the Forsman & Bodenfors SEO Mistakes
    http://walternaeslund.com/lowe-brindfors-copy-the-forsman-bodenfors-seo-mistakes/

    Nu gjorde iofs knappast LB sin nya sajt med ett SEO perspektiv men ändå intressant läsning.

  6. Birger skriver:

    @joakim: nej tyvärr ni kan inte så mycket om webb. men ni kan mycket annat bra! den här nya sajten visar bara på dålig varumärkesvård

  7. kmf skriver:

    Märklig miss att ha ett par flashrenderade Pantone snuttar som inte byter färg. Vad är det för mening att köra flash om man inte lekerloss lite?

    Och varför hoppar Spökplumpen från Musse Pigg uppur en kaffekopp?

  8. joppe skriver:

    vi måste tänka på målgruppen här. och halvtrötta marknadschefer kommer älska sajten.

  9. Joakim skriver:

    Birger, snälla utveckla. Vilka hemligheter är det vi missat?

  10. Birger skriver:

    @joakim: ni kanske kan anlita en webbyrå som hjälper er istället. men du har ju delvis svarat redan ovan när du säger att ni skiter i om man kan mejla er, skiter i om man kan visa upp det ni gjort bra för bekanta, skiter i om man kan spara ner adressinformaion, skiter i användarna. ni skiter helt enkelt i mediet och era besökare. varför man skall välja en så arrogant byrå är över mitt förstånd

    • Joakim skriver:

      Okej, så vi har konstaterat att det inte finns några hemligheter vi inte kan? Eller menar du att vi inte förstår att man kan dela videor via sociala medier, anvanda e-mail eller ”spara ner adressinformation”? Njä, min mamma förstår dom sakerna.

      – Vi har valt att inte använda youtubes spelare eftersom det inte skulle bidra med nånting. Det realistiska i att någon skulle gå in på vår site, hitta en video och sen sprida den som om det vore cadbury-gorillan är helt enkelt noll. Därför använde vi en enkel videospelare vi gjorde själv, utan en share-funktion.

      – Att du inte kan copy/pastea texten tror jag beror på att det är skrivet i xml och det är ännu en prioritering vi gjort. Vi väljer att kunna uppdatera det automatiskt framför att du ska av någon outgrundlig anledning kopiera text från vår site. Vill maila någon av våra medarbetare kan du bara klicka på respektive adress.

      – Vi har ingen info@lowebrindfors.se grej. Om vi hade haft ett behov av det, hade vi haft det. Vi har däremot ett kontaktformulär för ansökningar som är under utveckling. Du är välkommen att skicka din ansökan om du vill bidra med nånting konstruktivt hos oss.

      – Vi skiter varken i mediet eller våra besökare. Att vi är en av världens mest digitalt prisbelönta byråer kan tyckas peka mot att vi både förstår och utnyttjar mediet ganska väl.

      Jag ber om ursäkt om jag verkar arrogant. Snarare är jag frusterad över näthatet du står för och sprider. Försök att skapa något istället för att förstöra för alla andra. Och pröva signera med ditt riktiga namn så att du går att ta på allvar.

      Den enda valid pointen jag sett hittills i diskussionen av brindfors.se är sökordsrelaterad. Men det är inte så att vi har skitit i det, det är snarare så att vi inte prioriterat det, vi är trots allt redan väldigt väl indexerade på google.

      – Att det hade fungerat bättre med en html/css/java site är i vissa aspekter sant, i andra aspekter är flash bättre, och där har vi också prioriterat att göra det utan budget, inhouse, och därmed fick det vara i flash.

      Det är tråkigt att den inte går att titta på i en mobil. Återigen en prioritering.

      • Birger skriver:

        så jag är en näthatare bara för att jag påpekar brister på en sajt som recenseras här? jag skriver vad jag tycker om er sajt, det är du som säger att ni skiter i mig som besökare. jag skriver inte under med mitt hela namn för jag anser inte det är viktigt, snarare riskerar mina personliga åsikter bli mitt företags och även i förlängningen våra väldigt välkända och stora och prisbelönta kunders. jag skall bemöta ett par av dina punkter och sedan lämnar jag den här diskussionen och tycker till om nästa sajt istället.

        – angående vilken filmspelare ni använder kunde jag inte bry mig mindre. däremot anser jag det vore bra med en spridbar url till material ni visar upp. det känns tråkigt att du inte anser det realistiskt att era videos är värda att delas och visas för vänner och bekanta.

        – jag förstår inte hur ni inte kan ha behov av en kontakt-adress. hur skall jag veta vem jag skall mejla om jag är intresserad av att bli kund hos er? är logiken att man skall klicka på slumpmässig medarbetare och ber dem skicka vidare till rätt person? det känns tråkigt att du inte tror att man vill kontakta er i andra syften än personliga kontakter.

        – du skrev ovan att du skiter i ganska mycket som är själva navet i internet. det låter därför som du skiter i mig som besökare också. huruvida de priser ni vinner är för webbproduktioner, och om de produktioner ni vinner med kan räknas som webb, kan man ju diskutera en annan gång. en tumregel kan vara att om en sajt går lika bra att titta på offline eller från en cd/dvd, då är det inte webb.

        – ni är väl indexerade på google just nu, en del tack vare den gamla sajten, en del tack vare att inte så många andra nämner er vid det namnet. som du ser är redan denna sidan på webbsverige högre upp placerad när google fattar att gamla sajten inte längre är länkad.

        – väldigt lite med flash är bättre. video är en sådan sak. med originalen och idén klar skulle det ta någon som alexis fellenius nedan uppskattningsvis 8-16 timmar att leverera. man skulle få samma resultat men mycket mer tillgängligt, alexis skulle säkert också bjussa på rss-feeds och annat som hjälper er byrå att sprida nyheter om era produktioner till relevanta platser.

  11. Alexis Fellenius skriver:

    Jag gillar verkligen sajten. Fick ett leende på läpparna när jag såg skärmdumpen av sajten i min RSS läsare i telefonen. Enkel, rak, kortfattad och snygg.

    Så jag klickade vidare i telefonen bara för att få ”In order to view this page you need JavaScript and Flash Player 9+ support!”. Så besviken. Det finns absolut inget på sajten man inte kan göra med HTML/CSS/JS. Då hade man sluppit vänta 10 sek på att sidan laddas, inehållet hade kunnat indexeras av google (så att man inte fick upp sidor från gamla sajten som fortfarande ligger kvar i google sitelinks som kommer upp under resultatet). Och jag hade kunnat titta på sajten i min telefon.

    Här trodde jag att en av de stora byråerna äntligen hade gjort en grym one-pager.

    Så jag har ett förslag på lösning. Anlita oss i en vecka så gör vi om sajten med HTML/CSS/JS istället. Det kommer bli perfekt!

  12. Alexis Fellenius skriver:

    Förresten, det är väldigt tråkigt att ingen vågar signera sina kommentarer med hela namn och webbadress.

  13. Jakob skriver:

    @Birger: tycker din ton visar att du ser saker i svart eller vitt. Jag förstår inte varför du börjar veva när du istället kan upplysa. Berätta för Brindfors att man inte kan trycka på maillänken eller köra en callto:, jag är övertygad om att de uppskattar din åsikt och fixar biffen.
    Som @joppe skriver, Brindfors kunder kommer inte från google. Jag har svårt att se någon kund som inte vet vad Brindfors redan gör, är en kund som Brindfors själva är ute efter.

    Slutligen tycker jag själv inte att siten är bra, mestadels för att den känns lite tråkig. Jag hade gärna sett mer cases, arkivdelen känns inte lyckad i denna formen.
    Men kanske är det bara en temp site, oavsett är den 100 gånger bättre än den tidigare siten.

  14. Joakim skriver:

    Tack Birger. Nu börjar vi närma oss pudelns kärna här. Dom punkterna du tycker känns ”tråkiga” är antagligen för att det inte passar den typen av byrå du är van vid/jobbar på. Men jag tänker inte gå ut och kritisera ett SEO-företag för att dom prioriterar andra saker än användarupplevelse. Byråer har olika typer av kunder och fungerar därför på olika sätt.

    Ja, att öppna din första kommentar med ”Hej hej vi kan inget om webb” och sen spy ut dig än mer onyanserad kritik är näthat.

    Och om ditt resonemang kring vår webb och vad som är webb eller inte ställer jag mig extremt frågande. Onyanserat är en underdrift.

    • Birger skriver:

      Ja, det är korrekt att på den byrå jag jobbar på är vi stolta över våra produktioner och hoppas, tror och vet att våra besökare vill sprida ordet om dessa. Jag jobbar på en reklambyrå inte helt olik din, men kanske mer digital.

      • Minsk skriver:

        @Birger. Berätta allt du kan för mig om swf-address.

      • Birger skriver:

        @minsk: varför skall jag berätta för dig om det, speciellt när du redan vet vad innebär? är det inte du som borde berätta det för brindfors?

  15. […] Delade lowebrindfors.se (Lowe Brindfors) « Webbsverige […]

  16. Alex skriver:

    ”Att du inte kan copy/pastea texten tror jag beror på att det är skrivet i xml och det är ännu en prioritering vi gjort.”

    Helt fel. Klart man göra texten selectable i flash även om den läses in dynamiskt via xml.

  17. Gösta skriver:

    Vad den här sidan känns printreklam! Det här känns så gjort och så traditionell reklam.

    För Saab-kampanjen kändes det rätt med en liknande interface, men inte här.

  18. Jag gillar designen skarpt. Enkel och tydlig layout med roliga detaljer. Bra jobbat!

  19. Simon Zetterberg skriver:

    Vilken obehaglig diskussion det var här.

    Jag tycker att siten är clean och snygg, sen hoppar jag över SEOaspekten. Jag hade dock gärna önskat lite nu-känsla, och lite lättare till kontakt.

    Summa: snygg och genomtänkt, även om jag inte tänker likadant.

    Viva la diskussion
    -Simon

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

Om Webbsverige

Jag som startat bloggen heter Emil Ovemar. Webbsverige är ett fritidsprojekt. Du kan komma i kontakt med mig på dessa ställen:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Jag som numera driver bloggen tillsammans med Emil heter Christoffer Du Rietz. Här kan ni hitta och komma i kontakt med mig:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Webb durietzdesign.se


Jag som hjälper till att driva webbsverige tillsammans med Emil och Christoffer heter Thomas Krajewski. Du hittar mig här:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Webb krajewski.se


Även jag hjälper till att driva webbsverige. Mitt namn är Claudio Moyano och ni hittar mig här:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Webb claudio-moyano.se

Tipsa

Webbsverige samlar nya sajter, kampanjer och webbtjänster med Sverigeanknytning. Tipsa gärna!
Webbsverige presenterar: Webbfredag

Webbsverige på Twitter

%d bloggare gillar detta: