Webbsverige

Ikon

Listar nysläppta kampanjer, sajter och webbtjänster med Sverigekoppling

Ta hand om din tid (SAS)

Ta hand om din tid (SAS)

Spotify annons: http://www.daddy.se/sasspotify
Di.se annons: http://www.daddy.se/di
Byrå: Daddy / Pong

Daddy har tagit fram två riktade annonser på temat ”Ta hand om din tid”. På Spotify har SAS köpt 9673 timmar reklam som man kortat ner eftersom SAS vill att man ska ta hand om sin tid. Reklamspoten säger:

Den här 30 sekunders reklamen har vi kortat ner till 9 sekunder. Mer musik och mindre reklam. Ta hand om din tid. Flyg SAS.

På di.se visar annonsen en mycket komprimerad av sajten för den med lite tid. Börsläget och krogtoppen visas direkt i toppbannern.

Arbetsgrupp Daddy
Malin Ekman – Flash Animator (Di.se annons)
Joakim Khoury – Final Art (Spotify annons)
Anders Gustafsson – Creative Director
Björn Höglund – Art Director
Anders Johansson – Designer
Per Rundgren – Technical Director
Robert Waern – Projektledare
Axel Widén – Produktionsledare
Gustav Martner – Kreatör

För er som vill läsa mer:
Daddys Gustav Von Sydow skriver om det han kallar reactive advertising. Hans presentation från Internet Expo, Webbreklam som fungerar, tidigare i år innehåller en del exempel.

Det räcker inte med mer relevanta placeringar. Med reactive advertising utnyttjar vi data och variabler för att förbättra budskapet på ett kreativt sätt

Redefining Advertising To Save Journalism på bloggen Post Advertising:

Just as brands need to be publishers, so publishers need to be marketing agencies that can create opportunities for brands to tell their stories, as well as helping to craft the stories they tell. At a moment in history when ads are giving ground fast to immersive and informative experiences, publishers need to quit selling space and start selling their ability to help tell and host media experiences.

Why Advertising Is Failing On The Internet ger en mer dyster bild som hävdar att smart reklam på internet inte spelar någon roll.

Mer på Resumé och Dagens Media

Postat i:Kampanjer, , ,

3 Responses

  1. Bo skriver:

    Varför skriver de ut 9673 med punkt, det hajar inte jag.

  2. […] Ta hand om din tid (SAS)Jag kommenterar sällan (eller typ aldrig!) reklam, men den här kampanjen signerad Daddy gillade jag. Min tid är viktig och det visas i handling. Genialt. […]

  3. Birger skriver:

    briljant

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

Om Webbsverige

Jag som startat bloggen heter Emil Ovemar. Webbsverige är ett fritidsprojekt. Du kan komma i kontakt med mig på dessa ställen:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Jag som numera driver bloggen tillsammans med Emil heter Christoffer Du Rietz. Här kan ni hitta och komma i kontakt med mig:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Webb durietzdesign.se


Jag som hjälper till att driva webbsverige tillsammans med Emil och Christoffer heter Thomas Krajewski. Du hittar mig här:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Webb krajewski.se


Även jag hjälper till att driva webbsverige. Mitt namn är Claudio Moyano och ni hittar mig här:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Webb claudio-moyano.se

Tipsa

Webbsverige samlar nya sajter, kampanjer och webbtjänster med Sverigeanknytning. Tipsa gärna!
Webbsverige presenterar: Webbfredag

Webbsverige på Twitter

%d bloggare gillar detta: