Webbsverige

Ikon

Listar nysläppta kampanjer, sajter och webbtjänster med Sverigekoppling

Saab Newsroom (Saab)

Saab Newsroom (Saab)

Länk: saabsverige.com/newsroom

Byrå: Lowe Brindfors

Samtidigt som Saab lanserar en ny kampanj för att bygga upp förtroendet för företaget släpper man ett newsroom som ska ge en samlad bild av vad som skrivs om Saab runt om i världen. Man lyfter även fram videos, bilder och entusiastsajter från Saabfans.

Helsidesannons, DN 090508:Saab Newsroom (Saab)

I februari var det få som trodde på Saab. Nu, bara några månader senare, har flera intressenter knackat på fabriksportarna. Inte så konstigt kanske. Det finns ju en hel del som talar för oss.
Här finns t ex massor av erfarenhet och kunskap. På flera områden är vi bland de bästa i världen. Vi tämjde turbon, var tidiga med miljöbilar och har flera modeller på väg. Snart börjar Saab 9-3X säljas och sedan väntar nya Saab 9-5 och Saab 9-4X, fulla av avancerad teknik. Samtidigt fortsätter vi att utveckla bilar som är säkra, mer bränsleeffektiva och mindre skadliga för miljön. Och vår plan är att koncentrera verksamheten på hemmaplan; i Trollhättan, där vi har en av världens mest effektiva bilfabriker.
Vi inser att det kommer att krävas mycket innan vi når våra mål. Men ett mer självständigt Saab kommer att vara smidigare och mer vitalt, reagera snabbare och vara bättre rustat inför framtiden.
För oss är det nämligen ingen tvekan. Även om läget är tufft just nu, så är det faktiskt starten på något lovande. Starten på det nya Saab.
Följ utvecklingen på saabsverige.com/newsroom

Postat i:Sajter, ,

2 Responses

  1. Stinky skriver:

    Saab (eller deras hårt pressade byrå) tänker kanske att den här annonsen på ett eller annat sätt visar Saabs långa historia och berättar historien om en klassisk ”legacy” men för mig sammanfattar den här annonsen snarare Saabs problem. Det börjar med ett smäckert och coolt flygplan och slutar med två bilar som det ligger ett lakan över, lite som ett par lik.

    Bristen på diversifiering i Saabs senare historia blir uppenbar när ett skynke som döljer en design (som vi redan vet hur den kommer att se ut) är det enda man kan göra för att tydliggöra att man har nyhetsvärde.

  2. Joakim skriver:

    Jag tror du kommer bli positivt överraskad, Stinky.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

Om Webbsverige

Jag som startat bloggen heter Emil Ovemar. Webbsverige är ett fritidsprojekt. Du kan komma i kontakt med mig på dessa ställen:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Jag som numera driver bloggen tillsammans med Emil heter Christoffer Du Rietz. Här kan ni hitta och komma i kontakt med mig:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Webb durietzdesign.se


Jag som hjälper till att driva webbsverige tillsammans med Emil och Christoffer heter Thomas Krajewski. Du hittar mig här:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Webb krajewski.se


Även jag hjälper till att driva webbsverige. Mitt namn är Claudio Moyano och ni hittar mig här:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Webb claudio-moyano.se

Tipsa

Webbsverige samlar nya sajter, kampanjer och webbtjänster med Sverigeanknytning. Tipsa gärna!
Webbsverige presenterar: Webbfredag

Webbsverige på Twitter

%d bloggare gillar detta: