Webbsverige

Ikon

Listar nysläppta kampanjer, sajter och webbtjänster med Sverigekoppling

Antibil (Flygbussarna)

Antibil (Flygbussarna)

www.flygbussarna.se/antibil

Acne Advertising / Acne Digital

Flygbussarna vill få resenärer till Arlanda att välja flygbuss istället för bil eftersom det skulle minska utsläppen. De har räknat ut att det går 50 bilar per buss vilket de illustrerar genom att en installation bestående av en buss byggd av 50 bilar som står längs vägen ut mot Arlanda.

På kampanjsajten följer en kamera trafiken och statistik visar hela tiden hur många bilar som passerar samt hur många ton utsläpp som hade kunnat sparats in om folk valt flygbussarna istället. Film och bilder visar hur man byggde en buss av 50 bilar.

Film och bilder visar hur man bygger en buss av 50 bilar:Antibil (Flygbussarna)

Statistik visar hur många ton CO2 som kunnat sparats in:Antibil (Flygbussarna)

Kampanjen har redan uppmärksammats av bland annat DN, SvD och ABC (4 minuter in).

Filed under: Kampanjer, , ,

One Response

  1. Fia skriver:

    Den här tycker jag om. Visualiserar på ett roligt, upplysande och bra sätt.

Lämna ett svar till Fia Avbryt svar

Om Webbsverige

Jag som startat bloggen heter Emil Ovemar. Webbsverige är ett fritidsprojekt. Du kan komma i kontakt med mig på dessa ställen:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Jag som numera driver bloggen tillsammans med Emil heter Christoffer Du Rietz. Här kan ni hitta och komma i kontakt med mig:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Webb durietzdesign.se


Jag som hjälper till att driva webbsverige tillsammans med Emil och Christoffer heter Thomas Krajewski. Du hittar mig här:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Webb krajewski.se


Även jag hjälper till att driva webbsverige. Mitt namn är Claudio Moyano och ni hittar mig här:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Webb claudio-moyano.se