Webbsverige

Ikon

Listar nysläppta kampanjer, sajter och webbtjänster med Sverigekoppling

atg.se (ATG)

Nya atg.se:
atg.se (ATG)

Gamla atg.se:
atg.se (ATG)

www.atg.se

Gimlet & ATG

Inskickat av Gimlet:

”Under de senaste åren har vi steg för steg skapat ATG:s nya spelsajt. Vi började med ATG Live, en abonnemangstjänst där kunderna erbjuds fem timmars livesända trav- och galoppsändningar varje dag. ATG Live fick lysande recensioner i pressen; bland annat gav Aftonbladet sajten 22 plus av 25 möjliga – full pott för layout och användarvänlighet.

Nästa steg blev ett sökbart videoarkiv med alla lopp från de senaste
13 månaderna, och hösten 2007 lanserades de nya spelkupongerna. Även
denna gång var mottagandet succéartat. ”bäst av alla på nätet … en
helhetsupplevelse, teknikens framkant och snygg design som saknar
motstycke”, skrev Aftonbladet när de i december 2007 utnämnde ATG.se
till Sveriges bästa sajt för Webb-TV.

Det unika med lösningen är hur spelkupongerna har integrerats med
strömmande livevideo och realtidsuppdaterad information. Tempot i
spelupplevensen är högt. Ibland visas lopp från flera saxade banor
samtidigt. All oddsuppdatering sker i realtid och kunderna bjud på
massvis av annan spelinformation.

ATG:s spelsajt har över 100 000 kunder och omsatte 2007 drygt 2,5
miljarder kronor.”

Postat i:Sajter

3 Responses

  1. Fredrik skriver:

    Herregud. Jag höll på att trilla av stolen när jag läste det här:

    ”Vår nya sajt bygger helt på flash-teknik vilket gör att sajten även ska kunna fungera bättre för Mac-användare. Vi har dock inte gjort några skarpa tester och kan därför inte garantera funktionaliteten för Mac.”

    Det är minst sagt skrattretande.

  2. Emil skriver:

    Jag visste inte heller om jag skulle skratta eller gråta när jag såg nya sajten. Att 2008 lansera en sajt byggd helt i flash och att dessutom stoltsera med att man inte har ”gjort några skarpa tester” på mac på förstasidan är fanimig pinsamt. Och så läser man att nya sajten kräver en ”uppkoppling på 2 MB och programmet flash” och att ”den gamla sajten skrämde bort kunderna” i aftonbladets artikel… Helt tokigt…

  3. Jep skriver:

    Helt obegriplig lansering. I princip det enda man gjort är att flytta över den tidigare sajten i ett nytt skal gjort i Flash. Ur ett kundperspektiv (ja jag är kund) finns det INGEN förbättring med det nya skalet; ingen ny funktionalitet, sämre navigation, längre svarstider, högerklick på länkar funkar inte etc etc. Den nya atg.se är en användbarhetsmässig katastrof!

Kommentera

Om Webbsverige

Jag som startat bloggen heter Emil Ovemar. Webbsverige är ett fritidsprojekt. Du kan komma i kontakt med mig på dessa ställen:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Jag som numera driver bloggen tillsammans med Emil heter Christoffer Du Rietz. Här kan ni hitta och komma i kontakt med mig:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Webb durietzdesign.se


Jag som hjälper till att driva webbsverige tillsammans med Emil och Christoffer heter Thomas Krajewski. Du hittar mig här:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Webb krajewski.se


Även jag hjälper till att driva webbsverige. Mitt namn är Claudio Moyano och ni hittar mig här:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Webb claudio-moyano.se

Tipsa

Webbsverige samlar nya sajter, kampanjer och webbtjänster med Sverigeanknytning. Tipsa gärna!
Webbsverige presenterar: Webbfredag

Webbsverige på Twitter

