Webbsverige

Ikon

Listar nysläppta kampanjer, sajter och webbtjänster med Sverigekoppling

comhem.se (Com Hem)

comhem.se (Com Hem)

Länk: www.comhem.se

Byrå: Sapient (tillsammans med Carin Lindewall)

Lanseringen av nya comhem.se är bara det första steget att förbättra kommunikationen, supporten och upplevelsen av Com Hem på nätet. I den här första releasen märks till exempel:
Mer underhållande upplevelse, widescreenformat, rich media (mer av det i nästa release) och bättre strukturerad navigation.
Mer integrerad kundservice, inte bara för problemlösning utan också som säljstöd. Com Hem informerar också kunderna om planerade driftstopp och gör det enkelt att söka fram info om det är några störningar i området där de bor.
Nya tjänster som downloads (ljudböcker, spel och utbildningar).

Gamla comhem.se:
comhem.se (Com Hem)

Via krimskrams.se

About these ads

Postat i:Sajter, ,

21 Responses

  1. Sthlm skriver:

    Första gången jag trodde EFTER var FÖRE och tvärtom. Gör om, gör rätt.

  2. Emil Ovemar skriver:

    Hej Sthlm. Det är lätt att såga andra och vara kaxig (gör om gör rätt) men om man vill göra det på Webbsverige får man åtminstone konkret skriva vad man menar. Då kan det bemötas eller så kan kund lyssna på de duktiga och kunniga människor som läser den här bloggen och förbättra.

  3. popop skriver:

    Tycker sajten var estetiskt mer tilltalande i grunden… men känns som de kunde filat lite mer på detaljerna och kvaliteten. Kändes lite slarvigt genomförd. Sen har jag svårt för den typ av navigering de valt. Upplevde förra som enklare att hitta i. Kan bli bra men behöver slipas på!

  4. Sofia skriver:

    Jag gillar den! Den är lite kaxig och nytänkande :)

  5. Helen skriver:

    Tyvärr måste jag kolla varje faktura online då Comhem efter ett par månader fortfarande inte fått faktureringsadressen rätt. Nu nya siten, det gick först inte att logga in alls på Mina Sidor. Dagen efter gick det med Firefox, IE hamnar på varningssida 5ggr, sedan inloggad… Formulär för ändring av personliga uppgifter -> skicka -> ”Session error”, ger upp efter 5 försök 2 olika dagar med både IE och Firefox. Det vore trevligt om Comhem satsade tid och pengar på att se till att deras tjänster, digitalTV och bredband fungerar utan dagliga avbrott istället för att göra reklam och ny website. Har inte hän hittat något på webbplatsen som utgör förbättrad service jmfrt med den gamal. Makeup bara.

    • Helen skriver:

      Mer konkret feedback som efterlystes, första sidan verkar aldrig ladda klart, under reklambannern stort vitt område? Topmenyn ”Våra tjänster – Nytta & Nöje – Kundservice – Om Comhem” är inte aktiv/fungerar inte på någon sida eller är det bara något slags rubriker? Säkerhetsvarningar vid login och t ex driftstatussidan m fl. XP, Firefox 2+3, IE 7, ADSL 7Mbit.

  6. Erik skriver:

    Vid en första anblick kan den nya sajten tyckas mer tilltalande och ren av bättre men inte när man börjar syna den. Här är några saker:

    • Huvudnavigationen – vart är jag? Vad är nivå två, tre…

    • Testa att söka en driftstörning! Ologiskt flöde. Inkonsekvent markering av länkar.

    • Prisinformation – enbart månadskostnad. Vart står startavgiften, kortavgiften osv? Försök inte lura kunderna Comhem!

    • Stor flash på hemsidan är så 2005. Användarna gillar dem inte och ser dem inte de borde väl Sapient och Comhem veta.

    • Breadcrumbs totalt felplacerade. Där gör de ingen nytta.

    • ”Mina sidor” leder till en infosida som inte går att logga in på. Dumt då många fortfarande kommer leta efter just ”Mina sidor”

    • Login placerat lite svåråtkomligt.

    • Gå in på ”Mobilt bredband” och klicka på ”Beställ”. Enkelt att beställa? Nej formuläret ligger så långt ner på sidan att man nästan ger upp. Först en stor flash/bild, sen massa text? Jag ville ju beställa så låt mig göra det.

    • Om jag får se en till ”Mer om…” länk :)

    Skulle kunna fortsätta länge länge till med ni förstår grejen. Allvarligast är att de döljer avgifter det ogillas grovt!

    • tommy skriver:

      Det är inte flash på startsidan det är någon ajax-greja och jo folk kan visst då se dem. Har man inte flash så kan man göra ett alternativ som visas för dem.

      • Erik skriver:

        Tommy. Det handlar inte om att den kan eller inte kan se sen. Det handlar inte om teknik. Alla användarstudier, eyetracking, usabilitytester etc. som jag någonsin sett visar på att användarna undviker att titta på en STORA animerade ytan som finns på de flesta hemsidor. De uppfattar ytan som reklam och ointressant. Inte för att jag vill så utan för att DE säger så och beter sig så.

        Kolla klickfrekvensen på den ytan för någon av dina kunder.

        Snygg slideshow. Men tro mig. Ingen kommer använda den.

      • Helen skriver:

        Som Erik säger, spelar roll vad det är men som mångårig, lidande Comhem-kund är det inte bildspel man behöver eller ”roliga” annonser med tanter eller dockor. Uptodate driftinformation som är sann vill man ha. Perfekta formulär för alla typer av ärenden så man slipper sitta i telefonkö och slussas runt utan att få en lösning (och har kvitto på det man sagt då det oftast blir fel!). Kompetent support och ta bort de vattentäta skotten mellan kundtjänst och verkligheten så det går att få riktiga besked. Fixa hårdvaran så vi slipper dagliga avbrott. Thats it! En rörig ny webbplats med bildspel behöver vi inte.

  7. tommy skriver:

    jag gillar den nya, väldigt snygg slideshow där man kan pausa och klicka på de olika innehållsbitarna.

    Mina minus är väl att där är alldeles för mycket content, var ska man börja klicka? Och en del ikoner känns inte helt hundra, som pratbubblan nere till höger vid kundvagnen t ex.

    Annars väldigt fin.

  8. Joakim skriver:

    Jag tycker siten får oförtjänt mycket pisk här. ”Stor flash på hemsidan är så 2005″ känns helt hittepå. Jag gillar den.

    • Erik skriver:

      Men det är inte ”hittepå” Joakim.

      • Helen skriver:

        Jag älskar Flash och jobbar själv med det. Men de behöver göra lite kundscenarion/tester t ex och satsa på att nödvändiga funktioner finns och fungerar först. Annars blir det bara irriterande att det läggs tid på ”glittret”, som annars kunde förhöja känslan på siten. Det missar många som anv animationer eller RIA etc tror jag och det är därför det blir störande. Det är redan lite för rörigt dessutom.

      • tommy skriver:

        Problemet är inte flash utan mängden content man möts av… var fan ska man börja klicka???

    • Martin skriver:

      Stor flash? vart då :s
      Ser en stor javascript slideshow men ingen flash.

  9. Helen skriver:

    Nu har jag varit tvungen att använda siten för 2 olika abbonnemang och den är frustrerande på många sätt. Inloggning fungerar inte alltid, topmenyn är inte aktiv i Firefox så att hitta det man söker är detektivarbete och massor med andra irritationer som jag inte orkar dra. Det enda som fungerar bättre än gamla siten är felformuläret som nu faktiskt kommer fram till kundtjänst. Att släppa en site som känns så ofärdig och otestad av verkliga användare tycker jag är skräp av ett så stort företag. Snart kan jag byta leverantör så jag slipper denna site och telefonköerna, ser verkligen fram emot det.

  10. hans Malmström skriver:

    Är det 10 sekunder som gäller, innan kontot blockeras!
    mycket svårt och irriterande att inte komma in i email-lådan
    warum so das???
    MFG

  11. Nada Lipanovic skriver:

    Svårt för oss äldre, att ni ändrar nogåt hela tiden,vi kan inte följa det hela. Vi är glömska, sjuka o.s.v. Snäla, gör det änkelt så att vi kan undvika ändringar.
    M.V.H.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

Om Webbsverige

Jag som startat bloggen heter Emil Ovemar. Webbsverige är ett fritidsprojekt. Du kan komma i kontakt med mig på dessa ställen:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Jag som numera driver bloggen tillsammans med Emil heter Christoffer Du Rietz. Här kan ni hitta och komma i kontakt med mig:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Webb durietzdesign.se


Jag som hjälper till att driva webbsverige tillsammans med Emil och Christoffer heter Thomas Krajewski. Du hittar mig här:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Webb krajewski.se


Även jag hjälper till att driva webbsverige. Mitt namn är Claudio Moyano och ni hittar mig här:

LinkedIn LinkedIn

Twitter Twitter

Webb claudio-moyano.se

Tipsa

Webbsverige samlar nya sajter, kampanjer och webbtjänster med Sverigeanknytning. Tipsa gärna!
Webbsverige presenterar: Webbfredag

Webbsverige på Twitter

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

%d bloggers like this: